torsdag 11 februari 2010

Vardag

Ja, kan säga att jag helt har kommit av mig från bloggandet. Nu när jag satte mig ner för att skriva lite så tänkte jag, -vad ska jag skriva om det har ju inte hänt något värt att skriva om. Men sedan om man tänker efter så händer det ju något hela tiden....mitt jobb är ju inte direkt händelselöst....

Idag möttes jag av en sexåring som stannade upp när jag kom och så sa han,
- Jag tycker att du är vacker idag.
Jag kände att det liksom behövde jag, så lite stolt gick jag vidare i korridoren och så mötte jag en kollega och berättade glad om den fina komplimangen. Hon svarar - ja, han är lite märklig den pojken.......där gick min lilla dröm i spillror, kul med uppmuntrande kollegor.

Var iväg på en givande kurs som idag tog upp språkstörningar, intressant och tänkvärt.......och om man ska gå på allt som sas så har jag nu en klass med 23 språkstörda barn.....ja vi är totalt 25.....så nu har jag lite att jobba med, men det är ju bra att få lite utmaningar det är det som man utvecklas av. Skämt och sido, det känns som om det blir allt mer som krävs av oss vuxna, när jag gick i skolan minns jag knappt att barn gick till spec. eller satt en och en med fröken och läste, nu är det det enda vi gör...men jag har ett personligt mål och det är att alla ska vara läsare till sommaren dvs ha knäckt läskoden, sedan kanske inte alla kan läsa Viveka Lärn under lovet....

Väl hemma berättade mormor att Ella fört ett satans liv då det skulle hämtas på dagis.....hoppas bara att de inte är helt avskräckta för jag är i behov av hjälp även nästa vecka. Mormor hade fått hjälp av dagisfröken att klä på och sedan hade hon fått bära ut Ella skrikandes till bilen, där hon sedan däckade.......härliga upplevelser som kan avskräcka de flesta.

Jag har i alla fall börjat röra på fläsket, mycket välbehövligt, idag hade jag träningsverk, men funderar ändå på ett pass........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar