fredag 19 februari 2010

Tid för bloggande

Idag vaknade vi till ett snökaos! Känns lite som om det gärna får visa sig lite tusselago längs vägkanten just nu. Igår när jag kom hem från jobbet så hade de för en gångs skull röjt vägarna i området....normalt sett gör de det en vecka efter snöfall, men nu kändes det bra att åka genom ett snöröjt område ända tills jag kom fram till vår garageuppfart. Den mycket kompetente snöplogaén hade vallat upp en ungeför meter framför ingång och uppfart, TUSEN TACK!!! Det var bara att hämta skyffel, men tro inte att det skulle gå lätt det var en stenhprd vall. Tack för goda grannar.....som kom över och vi hjälptes åt, tog bara närmare timmen innan jag var inne i huset! Som ni ser så funderar jag på att inte alls gå ut idag.....farhågorna är nu att altantaket eller taket över entren ska rasa....det vore ju toppen nu i helgen...........Ut genom fönstrena ser vi knappt längre. Undra om det någonsin blir vår igen?
Det var i alla fall inte så svårt att få Edvin till dagis i fredags, de hade leksaksvisning. Han hade turen att få följa med en kompis hem efter dagis i torsdags och de for till Mc, så de hade bestämt sig för att ta med dessa exklusiva leksaker att visa upp, ett mycket orginellt val må jag säga, men för alla som har barn vet ni att detta inte är någon ide att diskutera, bara låta det vara.

Den lilla som har fått skriksjukan var inte riktigt lika lätt att övertyga om hur kul det skulle bli att gå till dagis. Hon var sömnlös, lite gluppig i magen och skrikig häromdagen så då fick hon följa med mig och sedan vara med mormor och morfar en stund.......så nu tror hon att hon kan skrika sig till det på nytt, men inte! Hon tog till slut med sig en Shrek gubbe och vi for iväg.
Ella hade tur för det blev en kort dagisdag. Maja var ledig så hon och Helene hämtade tidigt!

Två singlar i Lagerlunda slog sina påsar ihop, så i fredags kväll var Helene och jag på shoppingrunda med barnen.....det gick förvånansvärt bra måste jag säga. Vi avslutade med lite hämtmat och OS. Det är skönt att ibland slippa stå i köket och så känns det inte längre så betungande att bjuda hem folk när man kan ta hem något gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar