måndag 15 februari 2010

Måndag....

Kände mig pigg i morse, for upp ur sängen och tränade en stund innan det var dags för alla morgonbesty. Vi kom iväg på utsatt tid....vilket inte händer allt för oftast, kanske börjar mitt flyt nu?!

På jobbet var allt som vanligt....elever som krånglar, studenter som kommer delvis oförberedda, kollegor som mår lite si och så......ja, ärligt talat så orkar jag knappt tänka på jobbet, i alla fall inte på fritiden.

På väg till dagis kände jag mig också rätt så pigg så jag bestämde mig för att ta med barnen till gamelmormor och gamelmorfar. Sagt och gjort så for vi dit.......gamelmorfar satt som vanligt i sitt soffhörn och klagade på det mesta som får vår gamla jord att snurra. Och som alltid så är det en massa saker som de vill få gjorda, jag signade upp mig för lite handling och att ta reda på lite telefon nummer......sedan har jag gjort mitt för denna vecka, tycker jag i alla fall......

Väl hemma så kom kurlingmamman i mig fram och jag tillverkade dinosauriemackor på löpande band....ett mycket effektivt sätt att få vår något underviktiga son att äta.

Nu så var min förhoppning att de små skulle ha slagit ihop sina blå men från övervåningen ljuder musik i form av krokodil i bil och från grannrummet låter det mest Svich....booom.....krasch (antar att det är monster som flyger)........själv ska jag bege mig ner till källaren och kolla om min gamle vän tvättis har fixat jobbet åt mig....sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar