söndag 27 september 2009

Höstkänslor

Vet inte riktigt hur jag känner inför hösten...lite mysigt med tända ljus framåt kvällen men alla höstvindar ute är jag inte så förtjust i. Svampen står kvar i skogen hann inte ut...var på stan och handlade kläder till Ella istället!! Det är ju en slags sport det också.

Känns som om jobbet har tagit alderless för mycket tid både fysiskt och rent tankemässigt. När vi var iväg på konsert med klassen härom dagen kände jag att hmm... det är ju en jättebra klass varför oroar jag mig. Men sedan väl på skolan så händer incident på incident och då liksom växer paniken, hur i H-vete ska jag hinna med att lära alla dessa (25) ungar att läsa och skriva? Jag är mer en medlare, socialtant, psykolog, städare och barnskötare än en pedagog.....
och dessutom när jag kom hem låg lönekuvertet där och jäckade mig det är ju bara ett bidrag...snacka om att jag behöver tips på hur man får en skälig lön...om man nu kan få det för den här sortens arbete.Nej, nu ska jag begränsa min tid på skolan...lite kurser, för att det kan vara kul, men annars ska det bli det dagliga.........

På hemma fronten är det en del att stå ....i Alcudia väntar på oss om bara två veckor...helt otroligt hur snabbt tiden går...Det ska blí underbart. Edvin fick sin "något stora" T-shirt samt ryggsäck och keps på posten i torsdags...snacka om glädje, tur att Ella inte fattar vad som är på G än. Hon är nämligen för liten för att få hänga med på Bamse klubb.

Måste fixa lite födelsedagsfester också......först släkten, det får bli nästa helg och sedan kompisarna när vi kommer hem... Men det är kul med fest......Mitt motto är att det finns alltid något värt att fira!! Jag tänkte bjuda släkten på "riktig" middag, det är så de äldre vill ha det. Och sedag i slutet okt/början November får vi ha lite party med tilltugg. Ska kolla Helens recept hon hade en del pajer och annat gott.

Efter sol och bad drar mina julkortskurser igång sedan blir det marknader....och förhoppningsvis lite jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar