onsdag 14 oktober 2009

Alqudia

Antligen semester..... Har ar varmt och skont nastan hela tiden....lite duggregn har det faktiskt varit, men det stor inte. Toppen far barnen att det inte ar allt far varmt, vi slipper springa med solkramer och leta skugga, de kan leka i sanden utan att vi tjatar.
Helene det har ar din stil pa frukost...farsta dagarna startades med champange ( nu inster jag att jag inte ar 25 langre sa det far bli lite lugnare pa morgonen) .....sedan ett varv i den enorma buffen...det finns allt, palagg sa det dignar, varm mat och man skulle kunna kalla det lunch for det ar allt fisk, friterad kyckling, bacon, skinkor, potatis i manga varianter ja.... sedan kan vi snacka om flingor...har aldrig sett sa manga sorter.......sedan frukten......och du Helene vilka bakverk, jag tycker att det ar underbatr nastan allt innehaller choklad. Ja nog om frukosten aven om jag skulle kunna skriva en uppsats om den.

Nar vi kom ner fick Ella feber, och eftersom det var sondag och foljande dag nationaldag sa tog jag beslutet att ta ett varv runt poolen och se om det fanns nagra svenskar med barn som jag kunde fraga om de hade med sig barnalvedon.....sagt och gjort, traffade en jattetrevlig goteborska som gav mig radet att ge en halv vuxen alvedon. Jag trode att hon var inom sjukvarden och har sedan pratat med henne lite da och da vid poolen, frukosten och sa dar som vi svenskar pa semester kan gora...igar sa sa Bjorn till mig att han tyckte att mmin nya bekantskap var mycket lik Erika Johansson, Vem??.......och trot eller ej jag som ar helt ointresserad av spotr har precis blivit lite semesterbekannt med en kandis???...Ibland ar det bra att vara bolnd och inte riktigt hanga med i Tv-varlden.....

Fortsattning foljer nu nar jag hittat en dator.

1 kommentar:

  1. Gråa Tullingehälsningar från Maria och lille Henrik.

    SvaraRadera