måndag 14 september 2009

Länge sedan sist

Allt för länge sedan jag tog mig tid att skriva i min blogg. Nu känns det som om jag är redo igen. Har börjat jobba efter sommaren och jag har jobbat mycket. Har åtsidosatt både familj, hem och vänner.......livet har gått ut på att jobba äta och sova. Inser att det inte är hållbart så nu börjar jag en ny epok.

Nu har vi en tvååring i huset! Mycket spännande...Raseri utbrotten har ökat i takt med åldern Hmmm en trött mamma gör inte saken bättre, tålamodet är noll och då blir det liksom värre raseri utbrott. I helgen lät jag henne faktiskt rasa klart på en parkeringsplats mitt i stan, det kändes faktiskt bättre än att göra som tidigare nämligen.......bära en skrikandes och slåendes nästan tvååring till bilen och i släptåg ha en stackars fyraårig och mycket tålmodig bror i släptåg.

I helgen stod jag och Edvin och bara såg på när hon "bröt ut" och jag kan säga att halvtimmen, för så lång tid brukar det ta innan lugnet återkommer drastiskt minskade till en kvart....hoppas att detta är rätt metod.

En kolega till mig såg förra veckan hur jag mådde och kom som en räddande ängel när jag stod på randen till sammanbrott med fyra cirkusbiljetter. På bara några timmar förändrades livet från ett H-vete till underbar lycka och glödje. Ibland har man tur som har människor omkring en som ser saker utan att man behöver yppa det. Tusen tack till Pia!!! (inte för att jag tror att du läser detta men ändå)


Värsta kalaspinglan tre kalas och en mycket sönderbakad mamma.

Men kul har vi haft, släktkalas, dagiskalas och kompiskalas.

Och nu ägnas tiden mest åt att köra vagn och sköta bebisarna, ja för de är många en stor som trycks ner i vagnen med våld, en som ständigt byter kläder, en som alltid ska sova och en som gillar att bada. Det är inte alla tvååringar som har fyrlingar. Det blir inga problem att bli mormor till Ellas alla barn för man får sällan vara med och sköta om dem. Jo, förresten när det blir riktig kris kan man få rycka in som blöjbytare eller vattentömmare ( det innebör att hålla "Maja" uppochner så att allt vatten far ut)........brorsan tycker att det är skönt att syrran håller sig lite sysselsatt för då får han egentid med sitt lego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar