onsdag 8 juli 2009


Idag har jag hunnit mycket.....varit på returpunkten, underbart att kasta en massa bråte som bara står och tar plats. Sedan hämtades båda barnen, de åkte med Majas familj till Klarsjön, Jag och Måsse, mammas karl, anlade gräs på tomten. Också något som hängt över mig, blir en bra överaskning till Björns födelsedag. Jag handlade , städade på tomten och förberedde för gäster. Idag inser jag hur mycket tid man hade innan barnen, och hur mycket tid mina vänner utan barn har att förfoga över, inte konstigt att de hinner med både teater, bio, cafébesök mm........ lite avis blir man allt. Ikväll hade jag lite vänner över och jag bjöd på (plagierat från Helene, majasrum) Olivröra med crutonger, Potatissallad med grillad kyckling och "smal" pannacotta, mycket uppskattat! För engångs skull varr det inte Björn som gjort maten och jag värmt den...det är så det brukar gå till, så jag tror att det inpade lite, verkar som om de redan väntar på nästa inbjudan.Jag fick en fin bok av min kompis Anette... den på bilden, ska nog testa något recept till Björns födelsedag.

1 kommentar:

  1. Hej Johanna!
    Vad kul att hitta hit och vilken pysslar du är, både med barn, hem och hus!! Jag blir imponerad!!
    Hoppas att ni hade en bra dag i Linköping!
    Vi hittade vad vi sökte på IKEA och handlade inte en massa annat, så jag känner mig nöjd haha!!
    Kanske springer på varandra fler gånger i sommar, annars ses vi den 10 augusti, utvilade och glada ;-)
    KRAM Emma!

    SvaraRadera